Tuesday, April 03, 2007

Back to school....and Flowers

Today my study material arrived, which means I'm back at school. I try to get a designation as CPCU (Chartered Property Casualty Underwriter). The good thing is the company will pay for all the costs, all I have to do is to study. As the online classes are full, Karen and me decided to do our own study group. I hope it will work out, especially as I'm not used to study for myself, without any teacher. I hate to be back at school, after my degree's in Business Administration and as Insurance Business Women, I thought, never again.....But the company wants there employee to get a professional education and it is one of your goals to attend, if I want more money, I have to do something. The good thing is, after finishing the courses I will receive a 5% raise, so as Karen used to say rock on!!!! Oh, and of course it will take a little while to finish around 2 years or more... See the books, those I have to learn within the next 3 month.

Heute is mein Studienmaterial angekommen, dass heisst ich muss wieder zur Schule. Ich versuche meinen Abschluss als CPCU (Chartered Property Casualty Underwriter) zu machen. Das gute ist, dass die Firma fuer alle Kosten aufkommt, ich muss nur studieren. Da die Online Klassen voll sind haben Karen und ich beschlossen unsere eigene Studiengruppe zu machen. Ich hoffe es klappt, besondern da ich es ueberhaupt ncith gewoehnt bin nur fuer mich zu studieren ohne irgendwelche Lehrer. Ich hasse es wieder zur Schule zu muessen, nach meinen Abschluessen in Betriebswirtschaft und als Versicherungskauffrau dacht ich, nie wieder... Aber die Firma moechte, dass Ihre Angestellten eine proressionelle Ausbildung haben und eines der Ziele ist daran teilzuhaben, wenn ich mehr Geld haben moechte, muss ich was machen. Das gute ist, nachdem ich die Kurse bestanden habe werde ich eine 5%-ige Gehalsterhoehung bekommen, so wie Karen immer sagt los gehts !!!! Oh, und natuerlich dauert es eine Weile es zu beenden, ca. 2 Jahre oder laenger..... Seht Ihr die Buecher, die habe ich in den naechsten 3 Monaten zu lernen.
The other day, Christian came home and gave me some flowers. I was really suprised as you guys know, I rarely receive flowers from my husband.... Maybe he will become a real american husband and is starting to get his wife presents. I would appreciate that. Nice idea. I just love the tulips. Thanks so much honey, I love you!!!!

Letztens kam Christian nach Hause und schenckte mir Blumen. Ich war total ueberrascht, denn wie Ihr wisst, bekomme ich selten Blumen von meinem Mann.... Vielleicht wird er nochmals ein richtig amerikanischer Ehemann und startet seiner Frau Geschenke zu geben. Ich wuerde das gutheissen. Nette Idee. Ich liebe die Tulpen. Vielen Dank mein Schatz, Ich liebe Dich!!!
Martina

No comments: